Generelle oplysninger
Vores Virksomhed
Helpmi ApS
Cvr. DK36610344
Tingbakken 30
8883 Gjern
Danmark
Email info@helpmi.dk
Tlf. 2636 1077
Etableringsår 2015
Betaling
Hos Helpmi kan du betale med Faktura eller via EAN Faktura for offentlige kunder. På webshoppen er det muligt at betale med Visa og MasterCard. Vi opbevarer eller gemmer aldrig dine kortoplysninger.
Ønsker du at betale en fremsendt faktura med betalingskort, sender vi et betalingslink på email. Herfra kan du betale fakturaen direkte i vores Paylike betalingsløsning.
Vi trækker ingen gebyr på Dankort/Visa og internationale kreditkort
Betaling vil først blive trukket, når varen afsendes fra Helpmi.
Leveringsbetingelser
Din bestilling blive normalt leveret inden for 2-5 dage, efter du har lagt din ordre på webshoppen. Vi leverer kun til danske firma- og privatadresser.
Nedenstående betingelser gælder for køb af varer, som forbrugere foretager på helpmi.dk webshop.
Disse betingelser accepteres af kunden i forbindelse med afgivelse af ordrer, og de vil endvidere til enhver tid være tilgængelig på helpmi.dk, og kan også rekvireres ved henvendelse til helpmi.dk.
- Alle ordrer vi afsender bliver pålagt et fragtgebyr, som beregnes ud fra leveringsmetode og vægt.
- Vi tilbyder ikke fragt til udlandet – herunder Grønland og Færøerne.
- Varer sendes med Postnord, DAO eller GLS. Den forventede leveringstid fremgår af den enkelte varebeskrivelse. Vi garanterer ikke at varen bliver leveret inden for den angivne tidsramme, men de fleste varer er dog fremme indenfor 2-5 hverdage.
- I tilfælde af, at en eller flere varer er i restordre, vil vi oftest sende de øvrige varer med det samme. helpmi.dk er ikke ansvarlige for eventuelle omkostninger i forbindelse med forsinkelser. Dette gælder også ved restordrer, fejllevering og defekte varer.
- Når du modtager varen er det vigtigt, at du med det samme undersøger, om den er intakt. Er varen behæftet med fejl og mangler, eller har du andre reklamationer, bedes du venligst kontakte os med det samme på info@helpmi.dk eller på tlf. nr. 26361077.
Når varen modtages, er det vigtigt, at den med det samme kontrolleres for skader opstået i forbindelse med transport. Transportskader skal anmeldes indenfor 7 hverdage til Postnord, Dao, eller GLS. Derfor husk også at kontrollere dine varer for usynlige defekter, da dette skal meddeles Helpmi inden 7 dage. Overskridelse af denne dato kan medføre at fragtselskaberne afviser at håndtere fragtskaden.
Fortrydelsesret
Når du handler på vores webshop har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på (som du ville have mulighed for i en fysisk butik). For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Hvis du fortryder dit køb, og ønsker at gøre brug af dine 14 dages returret, bedes du gøre følgende:
- Udfyld vores fortrydelsesformular, som du finder nederst på denne side og send denne til info@helpmi.dk
- Efter henvendelse fra os, kan du sende dine returvarer
- Gem din postkvittering som dokumentation for afsendelse af varen.
Varerne sendes til:
Helpmi – Tingbakken 30 – 8883 Gjern – mærket ”returvarer”
Når vi har registreret dine returvarer og godkendt returneringen, refunderer vi pengene til det benyttede kreditkort.
Varerne skal returneres i samme stand, som modtaget, hvilket også omfatter den originale produkt-emballage. Den originale produkt-emballage skal være i en sådan stand, at videresalg er muligt, da emballagen repræsenterer en værdi for varen, idet der på emballagen er anvist brugbare oplysninger om produktets anvendelse, som er nødvendig information til andre kunder ifbm. videresalg. Derfor anbefales det at der ikke tapes eller skrives direkte på emballagen eller påsættes frimærker samt post -eller fragtlabels mv.
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Pakker sendt retur som “modtager betaler”, u/franco, “pakke uden omdeling”, pakker sendt pr. efterkrav etc. vil ikke blive modtaget/afhentet.
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med senest 14 dage efter, du har givet os besked om din retur. Har du betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Beløbet kan tilbageholdes indtil varen er modtaget og kontrolleret eller der er fremlagt dokumentation for, at varen er returneret. Ved begrundet mistanke, kan Helpmi vælge at tilbageholde beløbet, selv om der er fremlagt dokumentation og først tilbageføre beløbet straks efter varen er modtaget og kontrolleret. Ekstra omkostninger som følge af, at du har valgt en dyrere forsendelsesmåde end standard-forsendelsesmetoden, bliver ikke tilbagebetalt.
BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist (værdiforringelse). Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
du reelt har taget varen i brug på anden måde end det havde været muligt i en fysisk butik
den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den – du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
den originale emballage ikke er i en sådan stand, at videresalg er muligt, da emballagen repræsenterer en værdi for varen, idet der på emballagen er anvist brugbare oplysninger om produktets anvendelse (samt varedata), som er nødvendig information til andre kunder ifbm. videresalg.
Ikke omfattet af fortrydelsesret
1. aftaler omfattet af § 7, stk. 2:
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Reklamation
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal kontakte os inden for ”rimelig tid ”Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Sådan reklamerer du:
Kontakt os på info@helpmi.dk
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. Er reklamationen ikke berettiget skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 300 kr. for undersøgelse af varen. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Helpmi´s ansvar for skade på køber, dennes nærmeste, gods, forretningsforbindelser m.v. begrænses til forhold, der skyldes grov uagtsomhed fra Helpmi´s side, samt ansvar fastsat i almindelige, ufravigelige erstatningsregler. Indirekte tab og følgeskader dækkes ikke af Helpmi.dk.
Persondatapolitik og anvendelse af cookies
Helpmi.dk har fokus på at beskytte vores kunders data, og vi beder dig kun registrere et minimum af informationer ved bestilling, for at vi kan sende varer til dig. Følgende retningslinier gælder for håndtering af data og oplysninger hos Helpmi.dk:
Hos Helpmi.dk er det udelukkende betroet medarbejder som har adgang til dine persondata.
Helpmi.dk videregiver ikke persondata (navn, adresse, telefon, e-mail) til tredjepart (dog undtaget Post Danmark og andre logistikpartnere).
Du kan helt anonymt besøge helpmi.dk. Først når du indtaster personhenførbare data (f.eks. ved bestilling), modtager helpmi.dk personlige oplysninger om dig.
Ved henvendelse til Helpmi kan du til enhver tid få oplyst, hvilke oplysninger vi har omkring dig og evt. få dem slettet (jf. persondatabehandlingsloven).
Helpmi får aldrig adgang til indtastede informationer omkring betalingskort. Alle transaktioner håndteres krypteret igennem Paylike betalingsløsning.
Hvilke informationer indsamler Helpmi fra hjemmesiden helpmi.dk?
Når du bestiller varer på helpmi.dk, beder vi dig indtaste de oplysninger, som skal bruges for at kunne levere varer til din adresse og sende dig en faktura pr. e-mail efterfølgende. Disse data indhentes på bestillingssiden, hvor du selv indtaster dem. (Navn, Adresse, email & telefonnummer) Vi gemmer disse oplysninger i 2 år således følger perioden dansk reklamationsret.
Helpmi kan benytte statistikværktøjet Google Analytics for anonymt at kunne indsamle information omkring besøgenes adfærd, mest besøgte sider mm. Dette gøres for at kunne optimere oplevelsen af hjemmesiden og markedsføring samt gøre det nemmere at benytte sidens funktioner.
Cookies
Helpmi.dk anvender cookies. F.eks. benyttes der en cookie til at huske hvilke varer du har lagt i indkøbskurven inden bestilling. Desuden kan der anvendes cookies fra Google Analytics for at kunne måle resultater af markedsføring og målrette den. Alle former for brug af cookies foregår anonymt. Du kan til enhver tid vælge at slå brugen af cookies fra i din browser.
Generel samhandel
Samhandel mellem dig som kunde og helpmi.dk foregår ved, at du finder de ønskede varer på hjemmesiden og lægger dem i indkøbskurven, som der findes et link til i øverste højre hjørne. Fra kurven kan du gå videre til punktet betaling, hvor du bedes indtaste oplysninger, der gør det muligt for os at sende varerne frem til din ønskede adresse indeholdende dit navn, adresse og telefonnummer. Tilmed kan dataene bruges til at kontakte dig i tilfælde af at der er bemærkninger til det bestilte. Efter korrekt indtastning bedes du vælge leveringsform samt betalingsmetode. Derefter godkendes handelsbetingelser, og du føres videre til betalingssiden. På betalingssiden bedes du indtaste dine kortoplysninger og bestillingen kan gennemføres. Du modtager herefter en ordrebekræftelse pr. e-mail og når betalingen er godkendt, fremsendes varerne. I tilfælde af trykfejl, prisændringer, udsolgte/udgåede varer og ændrede specifikationer for produkterne forbeholder vi os retten til helt eller delvist at annullere bestillingen.
Du skal være fyldt 18 år for at handle på helpmi.dk og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Lovvalg og værneting
Køb af varer på helpmi.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@helpmi.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf. 41715000
mail kfst@kfst.dk